vrijdag 13 november 2020

Mijn beker vloeit over

 


Ik las vanmorgen een paar regels in 'Veel zegen' van Max Lucado. Over Psalm 23:5, waar in zijn geheel staat:

U maakt voor mij de tafel gereed
voor de ogen van mijn tegenstanders;
U zalft mijn hoofd met olie,
mijn beker vloeit over.

Het is natuurlijk geen toeval, dat ik dit vanmorgen las, nadat ik gisteravond tijdens een profetische training een woord kreeg.
De vrouw, die over mij profeteerde, zag een beeld van een tafel met een bos bloemen erop en zei, dat ik me mocht focussen op wat ik zag: de bloemen en het eten. Dat ik bij de Vader aan tafel mag zitten, voor de ogen van mijn tegenstanders.
Tegenstand is er zeker in mijn leven.

Op dit moment raakt deze tekst mij echt. Hij komt binnen. Ik zie het gewoon ineens.
Hoe geweldig dat is: dat ik bij mijn Papa aan tafel mag zitten, terwijl er dichtbij haat en vijandshap is.
Vijandschap kan voelbaar en tastbaar zijn, misschien herken je dat wel.

En nu mag ik aan tafel zitten, terwijl de leeuw in mijn oren probeert te brullen. Hij wil mij laten verstijven van schrik, maar haha, wat een arrogant heerschap is dat. Wat een vertoning. Hij stelt namelijk helemaal niets voor.
Kijk mij nou zitten aan Papa's tafel. Ik geniet van de mooie bloemen, die Hij daar speciaal voor mij heeft neergezet.
Ik geniet van mijn eten en drinken. En kijk nou!: mijn beker vloeit over, het vocht stroomt over de rand op tafel. Het past er gewoon niet in.
Wow, hier is overvloed, het kan niet op.
Ik voel me warm worden. Wat een rijkdom!
Ik kijk naar mijn Papa, wat hou ik van Hem.
Hij is genoeg voor mij, Hij is alles voor mij.

Laat de leeuw maar brullen, mij deert het niet.
Ik lach erom.
Hoor die arrogante kwast nou tekeer gaan,
harder en harder. Hoe blijer ik ben, hoe bozer hij.
Hij wil mijn ondergang, maar haha,
daarop kan hij lang wachten.

Ik zit hier heerlijk aan tafel met mijn Papa.
Hier is het goed, hier wil ik blijven.
Ik eet en drink tot ik niet meer kan.
En dan stuurt mijn Papa me erop uit.
Ik zit zo vol, dat ik overloop.

Ik mag uitdelen
aan wie het dan ook maar wil hebben.

Ik ben gezegend om tot zegen te zijn.
Blessed to be a blessing.
Een heel persoonlijk stukje..., maar wie weet is het ook voor jou.
Gods zegen voor vandaag en komend weekend!
Liefs van Anja

Geen opmerkingen:

Een reactie posten