zondag 4 april 2021

Word vernieuwd in je denken

 



Jezus leeft, wat een feest!

Ik moet steeds denken aan de engel, die de steen van de opening rolde en erop ging zitten. Zo van: ziezo, daar krijg je mij niet meer af! De bewakers beefden van angst voor hem en werden als doden. Ook omdat hij eruit zag als een bliksem natuurlijk. Een flitsende, witte gedaante.

De dood en het graf zijn overwonnen! Jezus betaalde voor al jouw tekortkomingen, angsten en zorgen. Voor alles!
Besef je dat echt, diep in je hart?
Dat Jezus echt voor alles heeft betaald?

God ziet jou nu als rein en heilig, volkomen schoon gewassen.
En dat is waar ik deze Pasen steeds zo aan moet denken.

We mogen met Christus opstaan in een nieuw leven. Niet alleen later na onze dood, maar ook nu al. We zijn door het geloof in Hem een nieuwe schepping geworden.

Wat wij steeds weer nodig hebben, is een vernieuwing in de geest van ons denken. (Efeze 4:23)
We moeten ons bekleden met de nieuwe mens, die overeenkomstig het beeld van God geschapen is, in ware gerechtigheid en heiligheid. (vers 24)
We mogen leren op een nieuwe en goede manier te denken.
Denken op grond van de waarheid, die we vinden in Gods Woord.

Dan komt daar angst om een hoekje kijken, depressie, pijn of verdriet. Dan ga ik daar niet meteen in mee. Nee, ik vertel mezelf wat Gods Woord erover zegt.
In het geval van zorgen, zeg ik dan: in de bijbel staat: wees dan niet bezorgd. In het geval van angst zeg ik: in de Bijbel staat: vrees niet!
Ik onderwerp mijn gedachten aan Gods Woord.
De laatste tijd merk ik, dat dit in mijn leven begint te werken. Ineens begint het te lukken om mijn ziel tot kalmte te brengen. Door de kracht, die God geeft uiteraard hoor.

Ik zie hierdoor echt het belang van oefening. Nergens zegt de Bijbel dat het makkelijk is, het wordt een strijd genoemd. Maar daarin kunnen wij zeker overwinningen behalen, onder leiding van de Heilige Geest.
In Christus zijn wij overwinnaar, ja zelfs meer dan dat. Wij mogen op onze angst, pijn en zorgen gaan zitten. Die zijn onder onze voeten, kansloos en verslagen.

Ik zit op mijn bezorgdheid momenteel en dat bevalt goed 😀 Ik ga er ook niet meer af. Mijn God zorgt voor mij, mijn gezin, mijn dierbaren en voor heel de wereld. Hij is in control. Hij ziet mijn zoon ook in India, waar hij nu voor zijn werk is. En de andere moet waarschijnlijk van de week naar Dubai. Mijn God is ook daar! Hij heeft engelen genoeg om hen te beschermen.

Oefen jezelf in vertrouwen op God. Echt, het loont de moeite. De vrucht van je gehoorzaamheid zal vrede en blijdschap zijn. Ik gun je die zo!

Waar ga jij vandaag op zitten?
Waar heb jij al een overwinning over mogen behalen?
Deel gerust je getuigenis.
Jezus wordt erdoor verhoogd!
Hij zegt het ook tegen jou: Ik leef en jij zult leven!
Heb een mooie tweede Paasdag!

Liefs en groetjes van Anja

Geen opmerkingen:

Een reactie posten