maandag 19 maart 2018

Introductie van 'Tijd met God'

Lieve lezer,

In deze blogpost vertel ik jou meer over deze nieuwe blog en wat je daarvan mag verwachten. Reageer gerust direct onder de blog of mail me via helminkanja@gmail.com. Leuk om op deze manier in contact te komen en samen te genieten van onze 'Tijd met God'!

Rond september 2017 ben ik gaan nadenken over de dingen waar ik mee bezig was. Het was de tijd waarvan veel christenen dachten dat er iets heel bijzonders zou gaan gebeuren. De opname van de gelovigen in de hemel. Daarover denkende, kwam het schrijven van een boek over thee, waar ik toen mee bezig was, mij zo onbeduidend over. Ik kon me gewoon niet voorstellen dat dat op dat moment de prioriteit in mijn leven moest hebben. Daarom ben ik ermee gestopt. Ook de uitgever leek dat het beste. Als je geen intrinsieke motivatie hebt, kun je beter stoppen, schreven ze.
Ik ben er nog steeds niet mee verder gegaan. Ik voel niet dat ik dat moet doen. Heb het bij God gebracht en ga er helemaal vanuit dat Hij wel aangeeft, wanneer het tijd is om ermee door te gaan.

Mijn verlangen was en is om mijn schrijftalent in te mogen zetten tot eer van de Heere God en tot nut van mijn naaste. Ik geloof dat God mij nu een nieuwe weg heeft gewezen. Ik heb al meermalen mensen gesproken, die het lastig vinden om 'stille tijd'(tijd met God, die bestaat uit bidden en lezen in bijvoorbeeld Bijbel of dagboek) te houden. Het lukt hen niet of ze houden het niet vol.
Nu is het zo, dat het mij ook het grootste deel van mijn leven niet zo goed lukte. Ik las wel af en toe in de Bijbel, maar niet op een vast moment. Ik bad wel, maar uit plicht vaak. En ook weleens niet. Hele periodes vaak niet. Daar voelde ik me dan weer schuldig om. Ook omdat ik weleens gelezen heb, dat het eerste wat erop wijst dat je relatie met God niet is zoals het zou moeten, is dat je het gebed gaat verwaarlozen.

Eind 2016 heb ik mijn hart voorgoed aan de Heere God mogen geven. Toen heb ik ook gezegd: Heere God, de rest van mijn leven is voor U. zeg maar wat ik wel of niet doen moet/mag. Dat heeft goed uitgepakt! Ik heb echt zo de leiding van God mogen ervaren sindsdien. Eén van de dingen die ik heb mogen ervaren, is dat God ons een WIL heeft gegeven. Om te gebruiken! Ik was op gegeven moment zo klaar met dat niet lukken van stille tijd houden, me daarover schuldig voelen en dan weer van vooraf aan. Ik heb toen gezegd: "Het is klaar. Ik sta voortaan ruim op tijd opstaan en hou eerst stille tijd. Elke dag!"
 Een tijdlang ben ik elke dag om 6.00 uur opgestaan. Ik las twee dagboekstukjes, een paar verzen uit de Bijbel en ik bad. Elke dag! Weet je wat er gebeurde? Het ging steeds gemakkelijker en ik ging het fijn vinden! Ook gaf het een kick dat het lukte! Ik, als avondmens, bleek gewoon om 6.00 uur te kunnen opstaan om stille tijd te houden. WOW!
Natuurlijk kon ik dat niet vanuit mezelf, maar kreeg ik kracht van boven! Met God kunnen we echt alles. Al hadden we maar een minuscuul klein geloof, als een mosterdzaadje, staat in de Bijbel, dan zouden we tot een berg kunnen zeggen: sta op, verplaats je en stort in zee en het zou gebeuren!

Inmiddels doe ik dit nu al een jaar. Niet dat ik meer altijd om 6.00 uur opsta, maar wel hou ik elke morgen eerst stille tijd. ELKE MORGEN. En daar dank ik mijn God en Heer voor! Hij doet wonderen, Hij alleen. Hij werkt via ons verstand en onze wil. Met ons verstand weten we dat 'tijd met God' belangrijk is. Met onze wil besluiten we ervoor te gaan!
Kom, wil jij ook? Ja toch?

Neem vandaag nog het besluit en zeg: "Ik ga vanaf morgen tijd maken voor God." Mijn advies is: doe het 's morgens, vóór je ook maar iets anders doet. Daar heb je de rest van de dag profijt van, echt waar. Het is de tijd en de moeite zeker waard!

Maak een plan. Hoe laat moet je naar school of naar je werk? Hoe laat sta je op? Zet je wekker een half uur eerder! Is dat wel erg vroeg? Dat is dan pech. Doe het gewoon. Neem het besluit voor God. Spreek het naar Hem uit: Heer, ik wil vanaf nu stille tijd nemen met U. Ik besluit een half uur eerder op te staan. Ik roep Uw hulp en kracht hierbij in en vertrouw alleen op U.

Je hoeft het echt niet persé meteen elke dag te doen. Al begin je met de zondag of de maandag. Als 1 dag lukt, lukt 2 ook, begin gewoon ergens! Ik beloof je dat het je gaat lukken en dat God het zal zegenen.

Ik schrijf hier over mijn ervaringen en hoop dat jij wilt schrijven over de jouwe. Laten we elkaar steunen, aanvuren, helpen! Samen zijn we sterk, in God!

Ik zal in deze blog schrijven over bidden, Bijbel lezen, maar ook over dingen die ik leer uit allerlei boeken en van andere gelovigen. Maar bovenal over de dingen die ik leer van God zelf. Doordat Hij spreekt tot mij. Ik wil graag schrijven over hoe ook jij Gods stem kunt leren verstaan. Ik heb er veel zin in en hoop zo dat het mag zijn tot eer en verheerlijking van Mijn Vader in de hemel. Ook hoop ik dat het tot zegen mag zijn voor jou en iedereen die dit leest.

Ik wens jou een gezegende week met veel mooie momenten met God! Ken je God niet en lees je dit wel? Schrijf me over je vragen en ik help je! Ik heb een Bijbel voor je en wil je helpen daarin te lezen. Ook wil ik voor je bidden.

Ik hou van jou,die dit leest en wens je Gods zegen en nabijheid!
Tot horens en groetjes van Anja




5 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Heeee Hans, dankjewel!Leuk weer iets van je te horen. Het beste hoor en Gods zegen toegewenst!

      Verwijderen
  2. Hallo Anja, wat mooi om te horen, elke dag met God te beginnen is het mooiste wat er is, je dag is dan altijd goed ook al gaat het niet altijd zoals wij zouden willen, maar Hij is erbij en Hij heeft het beste met ons voor.
    Gods zegen hoor en blijf in alles op de Here Jezus vertrouwen want Hij zorgt. Groetjes tante Ella

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha tante Ella,bedankt voor de mooie reactie en fijn dat u het ook zo ervaart. Ik heb onlangs nog een paar keer tegen iemand die oude spreuk aangehaald, dat ons geen kalme reis is beloofd, maar wel een behouden aankomst. Dat blijft toch waar. Ik u, samen met oom Wout en jullie kinderen ook Gods zegen toe. Groetjes van Anja

      Verwijderen
    2. Hoi Anja, dankjewel hoor,er is een lied wat zegt:
      Kom maar steeds met moeilijke vragen tot de God die antwoord weet.
      Hij die jou lasten ook wil dragen, is het, die je nimmer vergeet!!!!, groetjes en een fijne week.

      Verwijderen