donderdag 11 maart 2021

Hoop op Hem

 



O mijn Heer, ik heb U nodig,
elk moment zo nodig.
U pleit voor Mij, U spreekt mij vrij,
O God, 'k heb U nodig.
Dit is het refrein van 'Ik heb U nodig', Opwekking 763.

Ik moet hierbij heel erg denken aan dit: als God jou en mij vrijspreekt, waarom luisteren we dan soms nog naar de aanklager?
Waarom geven we hem gelijk als hij komt met zijn beschuldigingen? Als hij zegt: kijk jou nou eens, moet je zien, nou ben je alweer zwak geweest.

Echt, ik kan zo boos worden op die ellendige aanklager. Hij heeft geen recht van spreken, punt.
Jezus droeg onze straf, onze schuld, onze schande en onze schaamte. Het is volbracht. Met een hele dikke punt erachter.
Het strafblad is vernietigd.

God de Vader ziet ons nu als rein en heilig, witter dan sneeuw.
Hij is niet boos op ons.

Maar..... dan komt daar verleiding om de hoek en is daar weer een zwak moment.
Je valt in zonde. Je geeft toe aan de druk. Alweer.
Daar is de boze op uit, Hij verleid eerst tot zonde en direct daarna komt hij met zijn aanklachten. 'Kijk jou nou, je komt er nooit, geef maar op.'

OPGEVEN IS ECHTER GEEN OPTIE.

Opgeven komt uit de koker van satan.

Het lied zingt niet voor niets:
Als ik niet kan staan, leun ik op U.
Jezus, hoop die in mij leeft!

Natuurlijk zijn er zwakke momenten, wie heeft die niet.
Maar.... leun dan op jouw God.
Verwacht het van Jezus alleen.
Hij zal met de verzoeking ook de uitkomst geven.
Hij gebruikt alles ten goede.
Hij is jouw hoop en deze Hoop beschaamt nooit.
Hoop is iets dat je nog niet ziet. Want als je het al gezien had, waarom zou je het dan nog hopen?
Geef niet op, lieve broer of zus.
Roep in je nood tot God.
Ook al voel je misschien helemaal niets.
Hou vol.
Jezus komt vaak op een moment, dat je het totaal niet (meer) verwacht.
Hij leert jou volharding.
Ik wens jou een dag dichtbij Hem toe. Vol uitzien en verlangen naar wat Hij gaat doen.
Liefs van Anja

Geen opmerkingen:

Een reactie posten