donderdag 4 november 2021

Ik zie goud in jou

 


Na het uitkomen van mijn boek hebben verschillende mensen mij bemoedigd met het lied 'Ik zie goud in jou' van Gerald Troost. Het begint zo:
Ik zie goud in jou.
Want ik zie God door jou.
Ik zie goud want jij bouwt op de rots.

Zo mooi als mensen het goud in je zien, maar bovenal mooi dat God het goud in jou en mij ziet. Hij heeft er immers zelf in gelegd. Jezus' heeft door Zijn offer betaald voor onze straf, schuld, schande en schaamte. Daardoor zijn wij nu rein, zegt Gods Woord. Schoon gewassen. Wij zullen de kroon van overwinning krijgen als wij blijven bouwen op de rots Jezus Christus. Wij geven niet op, maar volharden in geloof, hoop en liefde.

Ik ben een beelddenker. Er komen altijd plaatjes in mijn hoofd en ook vertaal ik gedachten en emoties gemakkelijk naar beelden. Voor mij hebben dingen die ik zie vaak betekenis, ik zie er dan een symboliek in.
Even terug liep ik door een woonwinkel waar ik nog niet eerder was geweest. Er stonden prachtige woonaccessoires, die ook best aan de prijs waren. Ineens viel mijn oog op een prachtige gouden pauw. Ik was op slag verliefd en duur of niet duur, ik moest hem gewoon hebben. Hij krijgt een ereplaatsje in mijn nieuwe huisje. 😀
Elke keer als ik ernaar kijk, denk ik er dan vanzelf aan: God ziet goud in mij. Ik doe er toe en ik ben van waarde. Ik ben immers gekocht en betaald met Jezus' kostbaar bloed. Ik hoef me niet te verstoppen, maar mag mijn veren laten zien. Ik mag gezien worden.
En dat geldt ook voor jou! Jij bent kostbaar en je mag gezien worden. Jij doet ertoe!
Heb jij ook plaatjes of voorwerpen die je de waarheid helpen herinneren over wat God zegt over jou? Ik ben benieuwd!
Heb een gezegende dag!
Lieve groet van Anja

Geen opmerkingen:

Een reactie posten