dinsdag 14 augustus 2018

De woestijn zal bloeien






Deze foto maakte ik vanmiddag in het Waalbos. Ik moest bij het zien van het dorre gras denken aan de woestijn. Hieronder zie je een woestijn in Israël.





Weet je waar ik vanmiddag direct aan moest denken?
Aan dit lied:

DE WOESTIJN ZAL BLOEIEN             

De woestijn zal bloeien als een roos  
en de steppe zal jubelen en juichen,  
want het levend water van Gods Geest  
maakt dorstig land tot waterbronnen. 

Sta op, Sion en juich,                  
want de Here heeft u verlost;           
want de lamme zal springen als een hert 
en de stomme zal jubelen en juichen.  

  

Jesaja 53
Dit lied is gebaseerd op de profetieën van Jesaja in hoofdstuk 35 van het gelijknamige boek Jesaja:

'De woestijn en de dorre plaatsen zullen vrolijk zijn, de wildernis zal zich verheugen en in bloei staan als een roos. Zij zal welig in bloei staan en zich verheugen, ja zij zal zich verheugen en juichen.'

Jesaja heeft het hier over de verlossing van Jeruzalem en ook wijst hij heen naar de eeuwige verlossing van al Gods vrijgekochte kinderen. Wat een geweldig mooi hoofdstuk! Jesaja profeteerde dit in een tijd, dat er nog geen sprake was van vrede. Lees maar verder in hoofdstuk 54. Sanherib, koning van Assyrië stuurt zijn commandant met een sterke legermacht naar Jeruzalem.
En Jesaja spreekt al over verlossing. Over blinden, die zullen zien en oren, die zullen horen. Over kreupelen, die zullen springen als een hert en stommen, die zullen juichen.
Weer een mooi voorbeeld van danken, alsof het al verkregen is, juichen nog vóór de overwinning behaald is. Zie ook de blog over de muren van Jericho. (http://zogodhetleidt.blogspot.com/2018/06/de-les-van-de-muren-van-jericho.html)

De woestijn zal bloeien
Ik ben blij dat de Heilige Geest Jesaja deze woorden ingaf. En dat ze op zo'n mooie poëtische manier beschreven staan. Ik verwonder me over elke zin.
Vanmiddag zong ik het lied 'De woestijn zal bloeien', gewoon in het bos. Ik kreeg zo'n zin om God te loven en te zingen voor Hem! Ik wilde dansen en juichen! En dat heb ik ook gedaan, zomaar ineens. Mijn man was er ook bij trouwens hoor haha. Hij is inmiddels wel wat gewend en keek niet heel raar op :) Enorm bevrijdend trouwens om je niet in te hoeven houden voor God. Je mag komen zoals je bent. ook in je aanbidding en lofprijs.

Juich!
Ik wil jou dit graag zeggen:
Ook al voelt jouw leven nu als een woestijn, dor en droog, als jij een kind van God bent, dan komt de tijd, dat jij zal zingen, en zelfs jubelen en juichen! Hier in dit leven geeft God vaak oases in de woestijn. Rustpunten, waarvan we op mogen laden. Maar er is meer.
Jesaja 53 vers 10 zegt: 'Eeuwige blijdschap zal op hun hoofd zijn, vreugde en blijdschap zullen zij verkrijgen, verdriet en gezucht zullen wegvluchten.'
Dit slaat ook op de toekomst, die al Gods kinderen wacht.
Hef je hoofd dan maar omhoog want je Koning komt!
Juich maar, midden in je woestijn. Voor je het weet, is je verlossing daar!

Hallelujah, glorie voor het Lam! De woestijn zal zeker bloeien en de steppe zal jubelen en juichen!





Lieve vriend of vriendin, sterkte als je het moeilijk hebt! Roep Hem aan in de dag van je benauwdheid, Hij zal je eruit helpen en jij zal Hem eren! (psalm 50 vers 15)
Groetjes van Anja





10 opmerkingen:

  1. Mooi, dank je wel.
    Wat bijzonder dat je je zo vrij kan voelen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje Daniëlle en ja, zeker bijzonder. Hoe zal het dan in de toekomst wel niet zijn hè, op de nieuwe aarde, waarop alles volmaakt zal zijn :)

      Verwijderen
  2. Prachtige blog. God doet het onmogelijke!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig Anja, hoe je de bijbel leest en in praktijk brengt. Lieve groetjes uit Ermelo.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Rika, leuk om iets te horen van je. Ik denk nog regelmatig aan jullie. Liefs terug hoor!

      Verwijderen