zondag 16 september 2018

Het Vaderhart van God







Tijd van strijd
Mogelijk hebben jullie gemerkt, dat het even stil bleef. Ik beken eerlijk, dat ik veel aan mijn hoofd had en vooral veel strijd de laatste tijd. Het heeft denk ik alles te maken met twee dingen, die ik ben gaan doen: de trainingsschool bevrijdingspastoraat van Vrij Zijn en de start binnen het team van Eindeloos Vrij. (een inmiddels zelfstandig opererend team, dat mensen begeleidt op weg naar bevrijding van alles wat hen in geestelijk opzicht belemmert.) Ik wist, dat ik strijd kon verwachten, maar dat het zo hevig zou zijn, op allerlei gebieden... Allerlei gevoelens en emoties, waar ik dacht mee afgerekend te hebben, kwamen weer boven. Regelmatig kon ik alleen maar roepen of verzuchten: 'Heer, alstublieft, help me!'. Ik heb momenten van ongeloof, twijfel en verwarring beleefd. Het werk in Gods koninkrijk ging door, maar zorgde tevens voor nog meer spanning en strijd.

Moedeloos
Alle strijd zorgde ook voor gevoelens van afwijzing, tekort schieten en eenzaamheid. Oude gevoelens eigenlijk, die de boze maar al te graag nieuw leven inblies. Strijden ertegen, zeg ik dan zelf vaak genoeg, maar..... als de strijd hevig is..... dan gaat dat nog niet zo makkelijk. Ik zeg dit maar eerlijk. Dan ga ik ook wel eens moedeloos op bed liggen hoor. Echt geen zin in bidden dan! en ook niet bereid om naar goede raad te luisteren.... !Zelfmedelijden heb ik dan. Pffft, dat is niet leuk, om je zo te voelen.
Ik moet zelf ook nogal eens excuus aanbieden aan mensen, die ik niet aardig benader of waar ik dingen tegen zeg, zonder goed nadenken van tevoren. Als ik dan toch al somber ben en ik schiet dan voor m'n gevoel ook nog naar alles en iedereen tekort.... nou dan weet ik het niet meer. 'Heer, help!', is dan het enige wat er nog uitkomt. 'Help!'.

Lessen
Ik ben verbaasd hoeveel lessen ik in de afgelopen tijd weer heb mogen leren. Meer leren vertrouwen bijvoorbeeld. Ook al zie ik de uitkomst niet, toch roepen in vertrouwen, dat God hoort! En dat doet Hij! 
Ik heb God ervaren in de gesprekken, dat ik de juiste woorden en inzichten kreeg. Ook leerde ik via een mooi boek, dat ik kreeg, het volgende: Ik mag de lasten van anderen wel in mijn geest dragen, maar niet mijn emoties en gevoelens erdoor laten beheersen. Nu bid ik na een gesprek nog een keer voor de persoon en kies er daarna voor om er emotioneel gezien los van te zijn. En dit werkt zo goed! Dank U Heer, voor inzicht en wijsheid, die U ook door anderen tot ons laat komen!

De strijd gebroken
Weten jullie waardoor mijn strijd uiteindelijk brak? Waardoor IK echt brak? 
Door het zien van het Vaderhart van God!
Ik bood mijn excuus aan iemand aan en verwachtte iets terug als: "ach ja, we moeten allemaal nog veel leren", of: "excuus aanvaard, geeft niet", of zoiets...
Maar weet je wat diegene terug stuurde? Dit: 
"Je mag rusten aan de borst van Jezus en luisteren naar hoe Zijn hart klopt."(ik vat het even samen)
Daar moest ik toch zo om huilen! Ik brak echt toen ik voelde hoe God van mij houdt. Hij geeft echt om mij! En dat is waar het om gaat! HIJ HOUDT VAN MIJ! 
Een dagje later ben ik gaan vragen aan God om veel liefde voor mensen , die mij van nature niet zo liggen. En die heb ik gekregen, dank U Heer! Ik voel echt liefde nu voor al die mensen, waar ik eerst neutraal of misschien zelfs enigszins afwijzend tegenover stond.

Mijn geliefde kind
Ik kan zo nog wel uren doorschrijven, maar denk dat ik beter later in deze week verder kan schrijven. Nog even dit: Ik wil nu graag dingen lezen over het Vaderhart van God en voel me hierdoor nog dichter bij Hem. Ik hou zoveel van mijn God en Vader! En ben zo dankbaar voor Zijn onvoorwaardelijke liefde voor mij! Ik gun jullie dit ook zo en hoop dat jullie dit ook kennen of gaan kennen!
Ik lees nu in een geweldig boek: 'Mijn geliefde kind' van Colin Urquhart. Dit gaat helemaal over Gods Vaderhart. Echt de moeite waard. Ik hoop er snel meer over te schrijven. En dan was er nog iets: Vanmorgen sprak Tiemen Westerduin bij ons in de kerk en zijn  preek ging ook over het Vaderhart van God. Wow, was zo'n mooie bevestiging! Dank U Heer, U bent zo goed en groot!
Misschien later ook nog meer over deze preek.

We zongen dit mooie lied:

Ik wil altijd zijn waar U bent,
al de dagen van mijn leven;
dat ik U niet van een afstand ken,
maar met U verweven ben.

Ik wil altijd zijn waar U bent,
in de schaduw van uw vleugels.
Breng me naar de plaats waar U bent,
ik wil bij U zijn, o Heer.

Want ik wil zijn waar U bent;
leven in uw schuilplaats,
feesten aan uw tafel,
omgeven door uw heerlijkheid.
In uw schuilplaats,
daar zou ik altijd willen zijn;
Ik wil bij U zijn,
heel dicht bij U zijn, o Heer.

O mijn God.
U bent mijn schild en mijn kracht.
In uw nabijheid merk ik:
U bent sterk al ben ik zwak.

Ik wil altijd zijn waar U bent,
in de schaduw van uw vleugels.
Breng me naar de plaats waar U bent.
Ik wil bij U zijn,
heel dicht bij U zijn, o Heer.

Want ik wil zijn waar U bent...

Ik wil bij U zijn,
heel dicht bij U zijn, o Heer.

Dat is wat ik wil: dichtbij U zijn, heel dicht bij U. Dank U wel, dat ik altijd dichtbij U mag zijn. Dat U altijd van mij houdt, wat ik ook doe of zeg. Dat ik U niet teleur kan stellen. Dat ik aanvaard en geliefd ben. Trek allen, die hier ook naar verlangen, dicht naar U toe Heer. Laat ook zij mogen genieten van Uw tedere liefde. Om Jezus wil vraag ik U dit, Amen

Gods zegen en vrede toegewenst!
Groetjes van Anja

PS: Deze kaart is te bestellen bij de Hour of Power webshop. Ik geef er regelmatig eentje weg, vind de tekst zo mooi en waar!












8 opmerkingen:

  1. Ik heb idd jouw mooie blogs gemist. Dank voor deze vol openheid. Dat siert je. Ik heb ook dit prachtige boek en heb er veel aan gehad. Veel zegen toegebeden van Anne.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel Anne! En mooi dat jij dit boek ook hebt. Ik kwam het zomaar tegen in de kringloop, had er nooit van gehoord. Maar zo zie je maar, onverwacht vind je soms een schat :) Liefs van mij en groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kringloopwinkels zijn ideaal voor schatgravers :-) Ik kom er ook graag. Fijne week Anja en veel leesplezier. Ik zie ernaar uit dat je nog veel schatten met ons zal delen.

      Verwijderen
  3. Ik had je inderdaad gemist, maar het proces wat je beschrijft is pittig maar ook enorm kostbaar en heeft tijd nodig die je mag nemen.
    Heel veel zegen op deze persoonlijke reis, en de training.
    Innerlijke heling maakt veel los, dat ervaar ik zelf ook.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je begripvolle en mooie woorden Danielle! Ik ben blij dat God ons ook de tijd geeft voor de processen waar Hij wil dat we doorheen gaan. Is zo liefdevol van Hem! Groetjes hoor!

      Verwijderen
  4. Bedankt voor het delen van je strijd, herkenbaar. Het houden van ons door God blijft iets heel moois.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja idd Anne, dat is echt waar we altijd op terug mogen vallen gelukkig. Dank voor je reactie!

      Verwijderen