woensdag 6 juli 2022

Zo licht als een veertje

 




Ik vond een prachtig tekstbord en je ziet het op de foto. Als ik ernaar kijk, stel ik me het voor. Dat ik die adelaar zie opstijgen.
De Bijbel noemt specifiek het UITSLAAN of OPHEFFEN van de vleugels. Het grondwoord kan ook DOEN GROEIEN betekenen.

De vleugels van een adelaar zijn enorm. 'Ze wegen echter bijna niets, Een Amerikaanse zeearend heeft meer dan 7000 veren, die samen nog geen 600 g wegen. Als je er 30 van in je hand zou hebben, zouden ze minder wegen dan een stuiver. (oei, ouwe site 🙂 ) Het wijfje van de zeearend kan vleugels hebben van 2,5 m breed die niet meer wegen dan 900 g. ' (www.dieren-en planten.nl)

Wat ik meen te zien als ik naar de arend kijk is bedrieglijk. Ik zie machtige vleugels, die er groots en massief uitzien. In werkelijkheid zijn ze letterlijk zo licht als een veertje. Neem in elke hand een vol melkpak, wat weegt dat nou? Onvoorstelbaar toch?!

Ik geloof echt dat hierin een machtig mooie les zit voor ons. Soms kunnen we ons zo zwaar voelen, toch? Dan torsen we enorme lasten mee, te zwaar om te dragen. Zorgen, pijn, moeite, verdriet. 'Ja maars', twijfels, angsten en noem maar op. De mens lijdt dikwijls 't meest door 't lijden dat hij vreest, maar dat nooit op komt dagen. Die klopt wel, toch?
Ja, ook ik heb hier last van. Dan zie ik bergen in plaats van God. Dan drukt angst mij neer. Angst voor het onbekende.

Maar dan komt God! Hij laat Zijn Heilige Geest het werk in mij doen. Hij vernieuwt mijn denken. Hij neemt mijn angst en twijfels weg. Ik krijg de kracht om ze op Hem te werpen en Hij neemt ze over. En zodra dat gebeurd is, WOW! Dan ben ik in één keer zo licht als een veertje! Wow!

En nu gebeurt het wonder. Ik spreid mijn geloofsvleugels en ja ja ja, ik stijg op, hoger en hoger! En het gaat GEMAKKELIJK. Ik kom op hoogte en zweef op de wind van de Geest. Wat gaat dat heerlijk!

De ballast moet af lieve broers en zussen. Laat God die van je overnemen. Draag geen lasten die te zwaar voor je zijn om te dragen. Streef naar vrijheid. Bid erom. God belooft die immers aan jou en mij in Jesaja 40:31?!

Jij zult je vleugels uitslaan als arenden, jij zult snel lopen en niet afgemat worden, jij zult lopen en niet moe worden, MITS JE OP DE HEERE VERTROUWT EN HEM VERWACHT EN JE LASTEN AFLEGT.

Liefs van Anja


Geen opmerkingen:

Een reactie posten