donderdag 20 december 2018

SHALOM!





Vredevorst, aan deze titel van Jezus moet ik vandaag denken. Niet alleen vandaag trouwens hoor, maar wel vaker, ik vind het zo'n mooie titel. Niet dat alle andere niet mooi zijn hoor 😉

VREDEVORST

Het woord betekent heel simpel: Koning van de vrede

Wat is een koning? Je zou kunnen zeggen: het hoofd, iemand, die ergens boven staat.
Jezus gaat over de vrede, Hij is daar de baas over. Hij en niemand anders heeft er de macht over.
Mensen kunnen wel denken, dat ze ook een vinger in de pap hebben, wat dit betreft, maar dan vergissen ze zich. Jezus is de enige, die gaat over de vrede. 
Oorlogen, opstanden, onlusten, opstootjes, ja natuurlijk zijn ze er. Maar enkel onder de toelating van Koning Jezus. Waarom Hij dat toe laat? Ja, dat is een goeie vraag. De vraag naar het lijden in de wereld. Waar dat goed voor is en waarom God dat toe laat.
Denk jij daar weleens over na? En tot welke conclusie kom jij?

INNERLIJKE VREDE

Bijbelleraar Derek Prince schrijft: 'Jezus is Vredevorst. Waar Hij heerst, daar is vrede. Dit geldt voor individuele mensen (als Hij in jou regeert, dan heb je innerlijke vrede), maar ook voor naties en zelfs voor hele samenlevingen.'

Mijn vraag aan jou: Ken jij al innerlijke vrede? Heb je rust gevonden in Hem? Of zoek je hier nog naar? Ik hoop zo, dat jij rust en vrede vindt bij de Vredevorst! Vraag er Hem om, Hij geeft het je graag!

SHALOM

Derek schrijft verder: 'Die vrede hangt echter onlosmakelijk samen met de manier waarop Hij regeert. Hij regeert rechtvaardig. Het woord, dat de Bijbel gebruikt voor vrede is 'shalom' en dat betekent veel meer, dan alleen de afwezigheid van oorlog. Gods vrede, Zijn shalom betekent 'compleetheid' en orde; ruimte waarin jij en alle mensen tot hun recht komen en kunnen opbloeien. 
Wat denk jij als je naar het wereldtoneel en naar ons eigen land kijkt? Is die vrede, die shalom er aanwezig?

GEBED

Jahweh Shalom, God van de vrede, regeer met Uw vrede in mijn hart, zodat ik vanuit Uw compleetheid anderen tot hun recht kan laten komen en mag laten opbloeien. Dank U voor Uw kracht, Uw rechtvaardigheid, uw vrede. (Bron: Derek Prince)


LIEVE VRIEND OF VRIENDIN, IK WENS JE VAN HARTE GODS SHALOM TOE!
















4 opmerkingen:

  1. Mooi Anita. Vrede is iets waar wij allemaal naar verlangen. Wat een genade dat we het bij Jezus mogen vinden. Shalom voor jou en je gezin; gezegende Kerstdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel lieve Anne! En dat is zeker genade, die we iedereen gunnen. Sterkte ook bij alle drukte jullie hoor en Gods zegen!

      Verwijderen
  2. Rust en vrede in ons hart temidden van welke omstandigheden dan ook.
    Slalom - compleetheid, mooi ❤
    Ik kende het als eenheid van geest, ziel en lichaam, dat is inderdaad compleetheid.
    Dank je wel voor je mooie blog en hele fijne dagen gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je reactie Danielle! Eenheid van geest, ziel en lichaam, dat vindt ik dan weer een mooie aanvulling! Ik wens jou met je familie ook goede, gezegende dagen toe.

      Verwijderen