vrijdag 30 oktober 2020

Onze Zon schijnt altijd

 

God is zo groot en goed! Hij wil steeds nieuwe openbaring geven. Licht over Zijn Woord. Dat heb ik gisteren weer mogen ervaren. Ik deel het graag met jullie.
Er kwamen een paar gebedsverzoeken binnen en ik ervoer thuis niet de rust om stil te kunnen worden voor God. Daarom pakte ik mijn autootje en reed ik naar een park in een naburig dorp. Daar parkeerde ik mijn auto. Het was er nat en stil, maar de natuur was er mooi. Overal prachtige kleuren.
Ik ging bidden en werd stil. Toen ging ik God danken en zei:
Dank U Vader,
U stelt nooit teleur.
U bent goed,
U geeft altijd iets.
Dank U wel.
Ik geloofde dat gewoon echt, dat God altijd iets geeft. Dat als ik bid, Hij antwoordt. En dat was ook zo. Er kwam een beeld en ook een heel verhaal, een brief van Papa voor 1 van Zijn geliefde dochters. Wow, wat bent U goed Heer. U stelt nooit teleur.
Toen ik mijn punten bij God gebracht had, reed ik weg. Heel langzaam. En weet je wat zo mooi was?
Toen kreeg ík iets. Iets heel moois en waardevols: een stukje openbaring.
Ik reed daar in de regen en ik zag de plassen op de grond en de afgevallen boomblaadjes erin. Ik maakte er foto 's van.
Als vanzelf pakte ik mijn schrijfblok en begon te schrijven:
Zie die blaadjes, glanzend van de regen
Grote plassen met kleurrijke blaadjes erin.
Heer, U bent er altijd,
ook als het regent.
U bent altijd dezelfde.
U wordt niet somber van de regen,
nee, U hebt deze zelf gemaakt.
U bent zo goed, zo geweldig.
Uw goedheid Heer is hemelhoog,
Uw waarheid tot de wolkenboog. (Psalm 36:2 berijmd)
De kleuren van de blaadjes aan de bomen
komen nog beter uit tegen de grauwe lucht.
Ze worden schoongespoeld door Uw regen.
Hoe groot bent U!
Hoe kan ik ooit nog somber zijn op regendagen Heer?!
U bent er.
Juist in dagen van zorg en moeite schittert
Uw veelkleurigheid, Uw liefde zoveel temeer.
U bent Wonderlijk, Raad, Sterke God, Vader der eeuwigheid, Vredevorst. (Jesaja 9:5 SV)
Zo veelkleurig
Zo oneindig
Zo rijk, zo vol, zo mooi.
Dank U Vader, voor deze openbaring!
Dank U wel voor deze les.
Nog verder, alweer buiten het park, kwamen de woorden 'zon en schild' bij me op.
Ik moest denken aan, dat het bij God niet is, zoals in het natuurlijke.
God is onze zon, ook als de zon in het natuurlijke (leven) niet schijnt!
Hij schijnt gewoon door in onze grijze somberheid. Hij verwarmt en verlicht ons.
Ik zag dit ineens zo scherp!
De auto ging opnieuw aan de kant om dit op te kunnen schrijven.
Ik werd hier toch zooooo blij van! 😃
Mijn Zon schijnt altijd, wow!
Ik hoop dat dit jou vandaag ook mag bemoedigen.
Dat je op een sombere dag als deze mag weten en voelen, dat de Zon jouw beschijnt.
Alle somberheid moet wijken in Jezus' naam.
De Zon schijnt!
Ik wens jou een dag vol zegen toe.
Stuur gerust een pb of mail. (anjahelmink@hotmail.com)
Ik bid graag voor je.
Liefs van Anja




Geen opmerkingen:

Een reactie posten