donderdag 22 oktober 2020

Eeuwige armen



Vorige week voelde ik me niet zo fijn. Ik zag alleen maar een donkere tunnel en even geen lichtpuntjes. Ik ging soms moedeloos slapen, om dan soms tot mijn verbazing verfrist en opgewekt wakker te worden.
Natuurlijk is het goed om te bidden, in de Bijbel te lezen enz., maar ik kom er toch ook steeds meer achter, dat het God is, die tot leven brengt. HIJ doet het en wel soms heel onverwacht.
Ineens moest ik denken aan die eeuwige armen, waarover we lezen in Deuteronomium 33:27a. Daar staat:
De eeuwige God is voor u een woning,
en onder u zijn eeuwige armen.
Dit wordt gezegd tegen Israël, maar zoals jullie al wel weten, geloof ik dat alle woorden van God ook ONS kunnen bemoedigen. God kan en wil ze ook nu nog gebruiken voor jou en mij.
Onder mij zijn eeuwige armen.
Onder jou zijn eeuwige armen.
God kende je al toen je nog niet geboren was.
Hij formeerde jou in de moederschoot.
Hij draagt jou, dag aan dag.
Ik moest ook denken aan Psalm 139 waar staat, dat God om ons heen is en dat Hij Zijn hand op ons legt.
Stel je dit eens voor: Zijn armen onder jou, Zijn armen om jou heen en Zijn hand op jou.
Geheel omgeven.
Veilig.
Jezus sprak: Blijf in Mij en Ik in u.
Dat is een heel belangrijk zinnetje. Loop niet weg uit Gods bescherming.
Kan dat dan?
Ja, dat kan, door toe te geven aan verleiding. Door te zondigen.
Blijf bij Jezus en niets, niets, niets kan jou deren.
Hoe je je dan ook voelt: jou kan niets gebeuren.
En dat is wat mij de laatste dagen enorm heeft bemoedigd.
Ik hoef maar 1 ding te doen en dat is mijn vertrouwen stellen op Jezus Christus en dichtbij Hem blijven.
Dan heb ik niets te vrezen. En dat geldt ook voor jou.
Ik wens jou een gezegende dag toe!
Liefs van Anja




Geen opmerkingen:

Een reactie posten