woensdag 14 april 2021

Vader, kom, omarm

 



Uw vrede vult dit huis;
een glimp van heerlijkheid
daalt in onze harten neer.
Vader, kom, omarm
wie naar U verlangt.
Uw Geest daalt op ons leven neer.
En uw liefdeslied
vervult ons met aanbidding.
Uw Geest getuigt in ons.
Wij zingen: Abba, Vader,
U bent hier bij ons.
Wij zijn uw zoons en dochters
en uw liefde laat ons nooit meer los.
Opwekking 756


Dit lied is in mijn gedachten vanmorgen. Bijzonder vind ik het, dat God echt werkelijk elke dag iets anders in mijn gedachten laat komen. Dat geeft mij steeds meer vertrouwen in Hem. Hij stelt nooit teleur en is er altijd. Dat is nog eens een Vader!

En dat doet mij vanmorgen tevens denken aan aardse vaders. Wat gaat er veel mis en niet alleen bij vaders hoor, ook bij moeders.
Zoveel pijn, zoveel gebrokenheid en dit werkt altijd door naar de kinderen.
Die kunnen het gevoel hebben, dat ze de liefde van hun vader (of moeder) moeten verdienen. Dat ze niet goed genoeg zijn. Dat het hun schuld is. Dat is echt zoiets verschrikkelijks. Ik weet zelf alles af van dat 'niet goed genoeg gevoel'.

Wij hebben er allemaal behoefte aan om te weten en te voelen dat je oké bent. Wat je dan ook doet of laat. Je mag er zijn, je bent van waarde.
Voel jij dat ook echt? Dat je ertoe doet en van waarde bent?

Als dat niet zo is, dan bid ik voor jou vandaag: Vader, kom, omarm, wie naar U verlangt. Ik bid je toe, dat je verlangen op Papa God gericht mag worden. Hij alleen kan jou werkelijk en geheel en al vervullen. Hij wil jou omarmen en je Zijn liefde laten voelen.

Misschien is je hart wel bevroren. Zit er een dikke muur om. Niemand lukt het om daar doorheen te breken. Je zit vol met pijn en teleurstelling.

Ik bid je toe, dat je het gaat aandurven om je kwetsbaar op te stellen. Allereerst richting God. Ik bid dat Hij je traanbuizen opent en dat de tranen gaan stromen. Dat je bij je pijn mag komen en die toe zal gaan laten.
Je kunt niet getroost worden, als je niet eerst de pijn toelaat.

Lieve Vader, herstel toch wat gebroken is.
U belooft dat in Uw Woord.
U kwam om gebrokenen van hart te helen,
uit te leiden, wie in de gevangenis zit.
U breekt de ketens van opstand en ongeloof.
U bent onze Heelmeester en onze Bevrijder.
Ik vertrouw op U, Vader.
Kom, leg Uw sterke arm om verdwaalde zonen en dochters.
Kom, leg Uw genezende hand op hen.
Kom, laat hen voelen hoe geliefd ze zijn.
Kom en genees, lieve Vader.

Ik voel compassie met het gebrokene.
Compassie met ouders, die gebukt gaan, verteerd worden door innerlijke pijn. Die zo snakken naar liefde. Liefde, die ze zelf zo tekort kwamen. Die ze aan hun kinderen willen geven, maar ze weten niet goed hoe.
Compassie met al die kinderen, die lijden, die zo die arm om zich heen missen, die arm die spreekt van onvoorwaardelijke liefde.
Ik zie uit naar wat God ook hierin gaat doen.
Ik zie er zo naar uit.

Een gezegende dag wens ik jullie toe. Geniet van de blauwe lucht, de zon en al het andere dat God geeft.
Liefs en groetjes van Anja

2 opmerkingen: