dinsdag 27 april 2021

Vast geworteld in Christus


 

Ik verwonder me erover, hoe God de natuur inzet om mij dingen te vertellen. Die ik op mijn beurt weer aan jullie mag doorgeven.
Gisteren viel mijn oog onder andere op de waterlelie bladeren. Ze dreven allemaal heel alleen aan de rand van het grote, brede water. Soms waren er golfjes en kabbelden ze heerlijk mee.
Alleen inderdaad.
Misschien voel je je ook wel zo. Alleen op een groot water. Stuurloos en verloren.
Nou, dan zal ik je het geheim van de waterlelie vertellen.
Je ziet nu enkel een blad, maar er is meer.
Onder dat blad zit een stengel en die gaat diep naar beneden richting de bodem.
Als je slechts enkel een blad ziet, betekent dat, dat er onder water heel wat gebeurt. De plant richt zich dan op het ontwikkelen van een sterk en goed wortelstelsel. Als dat in orde is, komen er vanzelf meer bladeren en ook de prachtigste bloemen.

Jij, lieve vriend of vriendin voelt je misschien als dat blad, eenzaam en alleen.
Misschien mag je nog wel wat aandacht besteden aan je wortelstelsel. Ben je al vast geworteld in de Wijnstok, in Jezus Christus?
Weet je al ten volle wie je bent in Hem? Zovelen weten dat helaas niet goed. Die houden zich met groei bezig, terwijl ze daar nog niet aan toe zijn.
Het is van levensbelang, dat je weet wie je bent in Christus. Dat is je fundament, waarop je verder kunt bouwen. Je mag leren, dat je volledig gewild, geliefd en aanvaard bent. Jezus ging voor jou aan het kruis en nu is Zijn Vader volkomen tevreden. Hij wil enkel, dat je Zijn Zoon eert, door Zijn offer aan te nemen.
Dat je rust in het volbrachte werk van Jezus Christus. Dat je stopt met werken, met doen en laten. Dat je de dingen gaat doen, vanuit intimiteit met God. Dan ga je groeien!

Terug naar dat waterlelie blad. Kijk het daar nu toch drijven en meebewegen met de rimpelingen in het water. Het blad blijft evenwel waar het is, het zit vast. En zo is dat ook bij jou. Het kan er eenzaam en alleen uitzien, maar je bent sterker dan je denkt. Je hebt je huis gebouwd op de Rots, Jezus Christus. Je zal niet wankelen.
Ik zal roemen in mijn zwakheden zegt Paulus, zodat de kracht van Christus in mij komt wonen. De zwakke zegt: ik ben sterk, zingt het lied. Dat is het geheim van het stevig geworteld zijn in Christus.
Hoe is dit bij jou?
Weet je wie je bent in Christus?
Schrijf het maar in je reactie, ter ere van onze God en ook tot bemoediging van anderen.
Fijne Koningsdag hoor (o ja, had ik ook over kunnen schrijven 🙂 )
Liefs van Anja

2 opmerkingen:

  1. Dank je wel voor je mooie bericht. Ik ben er heel blij mee. Het raakt me.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Graag gedaan lieve Aritha en met dank aan God! Hij is zo groot en goed. Ik wens jou een mooie, nieuwe dag toe, samen met God. Hij leert jou de weg, die je gaan moet, Zijn oog zal op jou zijn.

    BeantwoordenVerwijderen