donderdag 15 november 2018

Veilig




Deze mooie herfstdag inspireerde mij om vanmiddag even naar het park te gaan. Ik heb zo genoten! Van de natuur, maar ook van het alleen zijn met God, mijn Vader. Er komen vaak vanzelf liederen bij me op, die ik dan zachtjes zing. Of iets harder, als er echt niemand in de buurt is. 😃

Er waren zóveel bladeren in allerlei mooie kleuren, prachtig! Ik let altijd op bijzondere dingetjes of eigenlijk zie ik die meestal gewoon. Vandaag zag ik een aantal keren een klein blaadje op een veel groter blad liggen. Daardoor moest ik denken aan 'veilig bij Hem'. Aan de relatie tussen God de Vader en Zijn kind. Aan mijn Vader en ik.

Ik voel me zo veilig bij mijn Papa, zo veilig en beschermd bij Hem. Ik wil heel dicht bij Hem zijn. Dicht bij Zijn Vaderhart. Dat zeg ik dan ook tegen Hem, als ik zo door het park loop.

Thuis kwam psalm 91 in mijn gedachten. Ik citeer 2 teksten uit het Boek, omdat het net lijkt of ik door de 'gewone' taal nóg dichter bij de Vader kom.

Wie schuilt bij de allerhoogste God, kan rustig slapen, want de Almachtige werpt Zijn schaduw over hem. Ik getuig daarvan en zeg tegen de HEERE: U bent mijn toevlucht; bij U ben ik veilig en geborgen, U bent mijn God en ik vertrouw alleen op U. 

Ik hoop dat jij je ook zo veilig en geborgen bij je hemelse Papa mag (gaan) voelen. Hij is de onveranderlijke en altijd dezelfde. Hij wacht tot mensen 'ja' zeggen tegen Zijn zoon. Hij staat altijd op de uitkijk en wacht op afgedwaalde schapen. Hij is zo ontzettend liefdevol. 
Ken je hem al op deze manier? Ik hoop het!








Liefs en groetjes van mij!
PS: ik zie dat ik al eerder schreef over 'een veilige schuilplaats' in deze blogpost: https://zogodhetleidt.blogspot.com/2018/07/een-veilige-schuilplaats.html
en hier vind je nóg een blog over de herfstblaadjes: https://zogodhetleidt.blogspot.com/2018/10/vrijdagavondverhaal-1-stilleven-met.html

11 opmerkingen:

  1. Heerlijk zo'n wandeling met Papa, krijg er gelijk ook zin in, straks wandel ik met de post, ook zulke heerlijke rondjes, altijd samen met Hem.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Psalm 91 is zo mooi. Goed idee, die ga ik zo lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja prachtige psalm, elke keer weer even mooi om te lezen en van te genieten.

      Verwijderen
  3. Wauw, prachtig Anja! Heerlijk die momenten dichtbij Papa.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Anja wat moet het geweldig zijn om zo te kunnen genieten. Om te wandelen en alleen aan Hem te denken en je veilig voelen! Ik bid ervoor en hoop snel hetzelfde te kunnne ervaren. Alhoewel ik weet dat Hij met mij is en van mij houd het is de laatste tijd moeilijk om te voelen in mijn hart. Maar ik ben blij dat jij zo kan genieten dat geeft mij hoop!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje lieve zus! Ik zal voor jou bidden hoor, of je dat ook weer mag gaan ervaren. Kan goed zijn dat door wat jij nu meemaakt er een 'wond' in jouw hart zit. Een stuk pijn, wat nog mag helen. God gaat je dat vast wel openbaren. Vertel Hem alles maar en je mag ook je emoties tonen. Dan krijgt hij de kans om te tonen hoeveel Hij van je houdt. Hij geneest en bevrijdt. Veel zegen toegewenst hoor, ook voor morgen als je naar de dienst (kan) gaan.

      Verwijderen
    2. Misschien heb je hier iets aan:


      Een vrije versie van psalm 139

      U kent mijn hart. U kent mijn gedachten.
      U ziet al mijn daden. U weet alles van mij.
      U weet wat ik wil. U kent al mijn krachten.
      U hoort al mijn woorden. U bent mij zeer nabij.
      U weet wie ik ben. U hoort al mijn zuchten.
      U ziet al mijn tranen. U voelt mee in mijn pijn.
      U weet dat ik soms van U weg wil vluchten.
      Toch zult U altijd bij mij zijn.
      Overal op aarde kan ik bij U uithuilen.
      Want altijd wordt door U aan mij gedacht.
      Voor Uw liefde kan ik mij niet verschuilen.
      Uw licht is sterker dan de nacht.
      U kneedde mij en gaf vorm aan heel mijn leven.
      U maakte mij zo mooi en kostbaar door Uw hand.
      Doordat mijn hart met Uw hart is geweven
      Is er een onverbreekbare liefdesband.
      Houd mij in Uw oog. Leid mij in Uw wegen.
      Toets al mijn plannen. U weet wat ik verlang.
      Bescherm mij op Uw weg. Houdt mij soms maar tegen.
      Voor Uw trouwe liefde ben ik niet bang.



      Verwijderen
  5. Wat mooi die kleine blaadjes op de grotere. Dat levert mooie plaatjes en voer voor een prachtig blog. Dank voor het delen. Ja, Hij is onze Vader. De Nabije...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje Anne en ja, de natuur is nogal eens inspiratiebron en hoe kan het ook anders eigenlijk hè, het is Vaders eigen schepping :)

      Verwijderen