zondag 12 september 2021

Pure liefde

 




We gaan weer een nieuwe week in. Ik kan niet zeggen dat ik popel, maar weet je, vaak is het ook gewoon doen wat je moet doen. Op weg gaan in vertrouwen, dat God meegaat en het goed maakt.
Ik heb zojuist mooie woorden in de Bijbel ontdekt. In Efeze 2 staat dat God ons met Hem levend gemaakt heeft.
Dat wij eerst dood waren door de overtredingen en de zonden. Dat wij leefden zoals de wereld leeft, zonder God of gebod.
Dat we de wil van de grote vijand van God deden en wandelden naar de begeerten van ons vlees.
Wij verdienden Gods toorn, Zijn boosheid en straf.
Maar dan komen die mooie woorden in vers 4:

Maar God....

Echt dat zijn zulke rijke, beslissende woorden! Had God niet ingegrepen, dan waren wij hopeloos verloren geweest. Maar God greep in, lees maar mee wat er staat:

Maar God, Die rijk is in barmhartigheid,
heeft ons door Zijn grote liefde,
waarmee Hij ons liefgehad heeft,
ook toen wij dood waren door de overtredingen,
met Christus levend gemaakt -
uit genade bent u zalig geworden -

Zo mooi hè! Door Zijn grote liefde, waarmee Hij ons liefgehad had.
Zie je nou wel dat God van jou houdt! Ja, Hij hield al van jou, toen je nog dood was door de zonden! Dat staat hier echt.
Hij houdt niet alleen nu van ons, maar ook toen al! Is dat geen groot wonder?!
Hoe moeilijk is het om te houden van mensen die niks van je willen weten. Ik vind dat in elk geval heel moeilijk.
God is zoveel groter en liefdevoller dan wij.
Hij kan volmaakt liefhebben, onvoorwaardelijk.
En Hij maakte ons nieuw, uit genade. Dat betekent, dat wij het niet verdienden, maar voor niets kregen. Door het geloof in het offer van Jezus Christus.
Wat een weergaloze, niet te bevatten en nog veel minder te beschrijven, liefde!
Daar moet je wel blij om zijn of worden!
Ik gun jou vandaag een dag in stille verwondering en aanbidding voor wat God voor jou gedaan heeft.
Wees gezegend in Jezus' Naam!
Lieve groet van Anja

2 opmerkingen:

  1. Mooi stukje van je. Ik vind het gewoon leuk dat je begint met hoe je je voelde: "Ik kan niet zeggen dat ik popel, maar weet je, vaak is het ook gewoon doen wat je moet doen."

    Bedankt voor de bemoediging.

    BeantwoordenVerwijderen