donderdag 2 september 2021

Klein gebaar vanuit een liefdevol hart

 



Bemoedigen... dat heeft mijn hart en dat wisten jullie natuurlijk al. Ik heb er ook een boek over mogen schrijven. Het heet 'Bemoedigen is GOUD' en het komt vandaag uit! Ik ben zo blij en dankbaar want het is zeker niet zonder slag of stoot gegaan. Vandaag is het feest! Feest omdat ik vier dat God goed is en trouw.
Vanmiddag komt mijn uitgever de boeken brengen en vanavond hou ik een kleinschalige eerste boekpresentatie. Ik zie daar best tegenop, maar ook weet ik dat God erbij zal zijn. Ik ga Hem de eer geven, Hij is het zo waard.

Een tekst die ik in mijn boek noem is deze:

Geprezen zij de God en Vader van onze Heere Jezus Christus,
de Vader van de barmhartigheden en de God van alle vertroosting,
Die ons troost in al onze verdrukking, zodat wij hen kunnen troosten die in allerlei verdrukking zijn,
met de vertroosting waarmee wij zelf door God getroost worden.
(2 Korinthe 1:3/4)

Ik vind dit zo'n mooie tekst. De namen van God: Vader van de barmhartigheden en God van alle vertroosting.
God is de bron, de oorsprong!
Hij troost ons zodat wij anderen weer kunnen troosten. Het komt van Hem!

Wat ik ook in mijn boek benoem, is dat het niet gaat om het grote. Het zit hem vaak juist in het kleine gebaar, dat recht uit het hart komt. Een vriendelijk woord, een glimlach, een kaart, een cadeautje, het zijn onbetaalbare schatten. Iemand knapt zo op van jouw aandacht! Alles wat aandacht krijgt, groeit. Een bekende uitspraak en zo waar.

Ik zegen jou met dichtbij de Bron blijven en daaruit elke dag putten en uitdelen. Er is genoeg! Wees Gods handen en voeten op aarde. Laat je licht schijnen! Je kunt het want ook jij bent een bemoediger.

Gezegende dag en liefs weer van Anja

Geen opmerkingen:

Een reactie posten