dinsdag 7 september 2021

Volkomen overgave

 



Gisteren schreef ik over de mooie woorden die de Heilige Geest bewust heeft laten opnemen in Lukas 1:
Want geen ding zal bij God onmogelijk zijn.
Vandaag schrijf ik graag over de tekst die daar meteen op volgt (vers 38):

Maria zei: Zie, de dienares van de Heere, laat met mij geschieden overeenkomstig uw woord.

Wat een heerlijke overgave vinden we hier bij Maria! Zij is een echte discipel, een volgeling van Jezus. Ze accepteert Gods wil voor haar leven en geeft zich daaraan over.
Dit is de houding die God ook van ons vraagt. Volkomen overgave. Geen bedenkingen, tegerwerpingen, geen 'ja maars'. Een open houding, ontvangend en vertrouwend.
Open je handen maar en ontvang. God wil zoveel geven, echt zoveel. Ik kom er steeds meer achter, dat ik er geen idee van heb hóeveel. Ik kan dat gewoonweg niet bevatten.

God is zoveel meer, groter en guller nog dan wij mensen. Hij zegt nooit: nou, die man of vrouw heb ik nu wel genoeg gezegend, kom laat ik eens naar een ander gaan. Bij Hem is een overlopende maat, een volle schuur, een altijd frisse bron, een fontein van levend water.

Weet je, ik word hier zo blij van. Mijn God is gul. Ik ben er ook zo van overtuigd, dat als Hij iets geeft, dat Hij dan iets goeds geeft, iets moois, iets perfects. Daar mag je echt op vertrouwen.
Toen het nogal tegenzat met mijn boek, ben ik het blijven uitspreken: het gaat er komen en het zal er heel mooi uit zien. En het is gekomen zo ik het heb uitgesproken! God reageert op verwachting.
Ik heb momenteel nog iets waar ik erg naar uitzie en daarvoor geloof ik hetzelfde. Het gaat er komen en het zal er fantastisch uitzien. Dat kan gewoon niet anders, want mijn God is fantastisch en wat Hij geeft is dat ook.

Zo mag ook jij leven. Vertrouw jouw God en verwacht grote dingen van Hem. Ik bid jou dit vertrouwen toe in Jezus Naam en ik zegen je ermee.
Heb een mooie dag!
Lieve groet weer van Anja
PS: heb je een getuigenis over wat God jou gaf, deel het gerust, ik hou zo van getuigenissen, ze laten zien wie God is!
❤❤❤

1 opmerking:

  1. Even geleden kreeg ik onderweg,pech(op de e-bike),in het dorp waarin ik woon.
    Het bleek de batterij te zijn die ondanks dat die opgeladen was niet meer reageerde.Zoals jullie weten is een nieuwe vrij kostbaar en de fiets is verder in goede staat (3jaaroud)
    Na wat geprobeerd en gedraaid te hebben schoot mij te binnen,wat dacht je van te bidden?!
    Vervolgens bad ik,Here Jezus,U weet hoe we thuis er financieel voorstaan,U kunt de fiets maken, één woord en hij doet het,duizend maal dank, vervolgens draai ik de sleutel om en de display gaat aan en ik rij zo weg....verder doet hij het nog altijd, na 2 jaar!!
    Hier wil ik jullie toch mee
    bemoedigen, het lijkt onbelangrijk,maar wat voor ons,als Uw kinderen belangrijk is,is het vaak ook voor U!!
    Geprezen zij Uw naam!!

    BeantwoordenVerwijderen