zondag 27 mei 2018

Gods medicijnfles


                                         Genezing voor je hele lichaam






Klein boekje met grote inhoud
Zie je de medicijnfles hierboven? Helaas voor velen maar al te bekend en nodig.
Er zijn zoveel mensen in jouw en mijn omgeving ziek. Die zieken kijken meestal uit naar genezing.
Over genezing is in de loop der tijd heel veel geschreven. Het is dan ook een mooi, maar lastig onderwerp. Je kunt het vanaf verschillende kanten bekijken en er van alles over zeggen vanuit de Bijbel.
Ook de bekende Bijbelleraar Derek Prince schreef er regelmatig over. Ik heb onder anderen zijn boek 'Gods Woord geneest'. Hij schreef ook een heel dun boekje met als titel: 'Drie maal daags'.




De inhoud van dit kleine boekje raakte mij. Het gaat over iets, waar ik echt nog nooit over had nagedacht. Gods Woord innemen als medicijn!

Jezus' volkomen offer
Nou, zeg je misschien, kom maar op, hoe werkt dat dan wel niet en helpt het?
Derek schrijft in een ander boekje:  'De kracht van proclamatie', dat hij en zijn vrouw bepaalde teksten hardop gingen uitspreken/proclameren en dat ze daardoor kracht en genezing ervoeren. Eén van hun favoriete teksten was 1 Petrus 2:24:
'Jezus zelf heeft onze zonden in Zijn lichaam op het hout gebracht, opdat wij, aan de zonden afgestorven, voor de gerechtigheid zouden leven: en door Zijn striemen zijt gij genezen.'

In het boekje 'Drie maal daags' getuigt Derek over de waarheid van deze woorden. Er is kracht in Gods Woord. Er is kracht door Jezus' bloed! Door Zijn striemen zijn we genezen. Let op de voltooid verleden tijd. We worden nog wel ziek, maar de genezing is er al, Jezus offer is volkomen toereikend. Daarom staat er ook dat we mogen danken 'alsof we het al gekregen hebben'. Het is immers allemaal volbracht en klaar. Daar mogen we op pleiten en dat proclameren. Niet te bevatten voor ons mensen, maar enkel door het geloof aan te nemen. Derek leerde deze waarheden in de praktijk en dit begon toen hij nog maar net tot geloof was gekomen.

Gods medicijnfles
Als medisch assistent kreeg hij tijdens de Tweede Wereldoorlog erg veel last van zijn huid (later kreeg hij de diagnose: chronisch eczeem). Bij elkaar lag hij hiervoor wel een jaar in het ziekenhuis. Geen enkel medicijn hielp. Derek was net tot geloof gekomen, was nog erg onwetend en had weinig Bijbelkennis. Hij zocht in de Bijbel naar iets dat hem ervan zou kunnen overtuigen, dat God hem kon genezen.
Op een dag kwam hij enkele verzen uit Spreuken 4 tegen, die hij later 'Gods medicijnfles' ging noemen:




'Genezing voor hun ganse lichaam', dat maakte indruk op hem. "Als ik gezondheid en leven zou hebben in mijn hele lichaam, zou er geen plaats meer zijn voor ziekte en dat is wat God mij hier beloofde..."
Derek ontdekte in de kanttekeningen dat een alternatieve vertaling voor het woord 'gezondheid' 'medicijn' is. Dat was nóg toepasselijker voor zijn situatie! Hij las en herlas de tekst en kwam tot een besluit: "In zekere zin een heel kinderlijk besluit: Ik zou Gods woord als medicijn gaan innemen. Dat is uiteindelijk een cruciale beslissing in mijn leven geweest. Nadat ik deze beslissing genomen had, sprak de Heer tot mij, niet hoorbaar, maar wel heel duidelijk: "Als de dokter een medicijn voorschrijft, staat de gebruiksaanwijzing op de fles." Toen vervolgde Hij: "Dit is Mijn medicijnfles en de instructies staan op de fles; je doet er goed aan deze te bestuderen."

Instructies op de fles
Derek las de tekst en kwam uit op 4 richtlijnen:
1. sla acht op Mijn woorden;
2. luister heel nauwkeurig naar Mijn woorden;
3. laat ze niet wijken uit uw oog;
4. bewaar ze diep in uw hart.

Derek besefte dat hij deze aanwijzingen beslist op moest volgen. Vanaf dat moment boog hij zijn hoofd driemaal per dag voor de Bijbel. Elke keer na de maaltijd, want dat is de tijd waarop mensen vaak hun medicatie innemen.
Hij zei op die momenten: "Heere God, U hebt gezegd , dat uw woorden medicijn zijn voor mijn hele lichaam en ik neem ze nu in als medicijn, in de naam van Jezus."
Derek schrijft hoe het verder ging: "Binnen een paar maanden deed Gods medicijn zijn werk en zag ik het resultaat dat God had beloofd: Ik werd volledig genezen van mijn kwaal!"

Dit verhaal wordt nóg krachtiger door het volgende getuigenis, door Derek zelf opgeschreven:
"In Londen ontmoette ik naderhand een jonge man uit Pakistan, die me vertelde dat hij christen geworden was en dat hij meer dan 20 jaar aan eczeem had geleden. Op een dag hoorde hij mijn getuigenis over dit onderwerp  en besloot hetzelfde te doen wat ik gedaan had. In zijn geval ontving hij binnen drie dagen genezing! Gods medicijn doet ook vandaag nog steeds wat Gods Woord erover zegt."





Ik zou zeggen: pleit ook op deze tekst uit Spreuken en gebruik Gods Woord als medicijn! Heb je hier al ervaringen mee opgedaan, laat gerust wat van je horen. Misschien proclameer je ook teksten? Ik ben benieuwd! We kunnen en mogen van elkaar leren.
Veel zegen toegewenst!
Groetjes van Anja







6 opmerkingen:

  1. Wat mooi en bemoedigend.
    Dank je wel voor het delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi geschreven weer. Ik denk er iets anders over al kan ik op heel veel dingen in je blog Amen zeggen. Misschien blog ik daar een keertje over.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dankje Artitha en ik ben benieuwd naar je evt. blog hierover! Ik ben niet van 'zo is het en niet anders', dus sta open voor andere visies. Daar leer je van merk ik en groei je door. Je krijgt wat je gelooft daardoor alleen maar scherper. Fijne dag nog hoor en groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb je blog weer gevonden. Je hebt een nieuwe naam gekozen?

      Verwijderen
    2. Ja klopt, ik wil wat breder schrijven dan enkel over stille tijd merk ik. Toen kwam de nieuwe naam spontaan op, die past bij dat ik me bij het schrijven helemaal wil laten leiden door Gods Geest.

      Verwijderen