dinsdag 8 mei 2018

Waar ben jij volkomen zeker van?

Lieve allemaal,

Vandaag besloot ik een lekker stuk door de polder te fietsen. Heerlijk! Wat is de natuur toch prachtig hè en wat mogen we alleen al hierin Gods grootheid zien. Kijk nou hier bijvoorbeeld, dat is toch geweldig!




Het mooiste wat er is....
Ik heb al even niet geschreven hier hè. Was het wel van plan hoor, maar de laatste week was mijn hoofd zo vol, dat ik het even moest laten bezinken. En even na moest denken wat ik met jullie zou gaan delen. Ik besef goed dat jullie niet allemaal hetzelfde zijn. Gelukkig maar ook! Ook in geestelijk opzicht zijn jullie niet allemaal eender. Of dat ook zo gelukkig is.... ik denk van niet. Ik gun jullie allemaal zo van harte die intieme relatie met God, o ja, dat wens ik jullie toe. Dat is mijns inziens het absolute mooiste wat er hier op aarde is te vinden. Nu maakte ik vorige week iets mee, dat je misschien niet begrijpt als je niet gelovig of pas gelovig bent. Het heeft te maken met de enorme kracht die vrij kan komen als mensen zich volledig aan Jezus overgeven. Ben je er benieuwd naar? Geef hieronder dan je reactie en dan zal ik erop reageren. Ik ben er wel heel vol van namelijk ;)

Geleid door de Geest
Toen ik deze blog begon, had ik voor ogen wat ik wilde. Schrijven over stille tijd, over boeken die daarmee te maken hebben, mooie teksten en plaatjes delen enz. Ik had het al helemaal uitgedacht eigenlijk. Toch blijkt het in de praktijk niet zo te werken. Ik krijg soms een aandrang tot iets wat ik van tevoren helemaal niet had bedacht. Hebben jullie dat ook weleens?
Dat heb ik nu dus ook. Er zijn 2 woorden, die mij bezig houden:

ZEKER en VAST

Alles wat we doen, moet gegrond zijn op de basis van ons geloof : Het kruis van Christus. Anders draagt het geen blijvende vrucht. We kunnen bidden wat we willen, lezen, zoeken, en noem maar op maar als we  hierbij het kruis van Christus uit het oog verliezen, dan vergeten we het belangrijkste.
Waarom nu die woorden Zeker en Vast? Het treft me dat veel mensen zoveel onzekerheden hebben. Soms alleen máar onzekerheden. "Dat weet ik niet hoor", zeggen ze al snel. Of: "Ja, maar hoe kun je dat nu zeker weten?" Of: "Zouden we mij wel aardig vinden?", Of: "Zie ik er wel leuk genoeg uit?" Onzeker over zichzelf, over anderen, over werk, over vrienden, over de kerk, over God.... en ga zo maar door. Heb jij ook onzekerheden? En heb je ook dingen waar je zeker van bent?

Hiervan ben ik volkomen zeker
Ik heb zelf heel veel onzekerheden gehad, dus ik weet daar alles van. Ik heb ook dingen waar ik zeker van ben. Het belangrijkste waarvan ik geheel zeker ben, is dat Jezus ook voor mij aan het kruis is gegaan en door Zijn dood voor mijn zonden betaalde. En daarom ben ik nu vrij! Mijn geloof in Jezus geeft mij zekerheid. Ook vind ik deze zekerheid terug in de Bijbel en ik geloof dat de Bijbel Gods woord is.
Hieronder vind je 1 van de teksten waarin je kunt lezen hoe zeker en vast de verlossing door Jezus is:

'Dit is een betrouwbaar woord en alle aanneming waard, dat Christus Jezus in de wereld gekomen is om zondaars zalig te maken' (1 Timotheüs 1: 15a)

Deze zekerheid is zo geweldig! Het is alles: Geborgen in God. Veilig bij hem. Geen straf meer. Enkel liefde. Geliefd zijn, wie wil dat nu niet? Nou, zo lief heeft God jou, dat Hij Zijn enige Zoon gaf, zodat jij niet verloren hoeft te gaan. Is dat niet geweldig?




Aanrader
Ben je al gelovig en wil je iets lezen over het kruis van Christus? Dan raad ik dit boekje aan. Het is maar 50 bladzijden en ik geloof dat ik het al eerder noemde. Als je dit leest, dan moet je wel onder de indruk zijn. Jezus gaf alles voor ons! Alles! Zo lief heeft Hij ons.




Ben je nog onzeker?
Heb jij deze zekerheid al, dat Jezus ook voor jou stierf? Of wordt je in beslag genomen door die hele lijst onzekerheden waarmee je worstelt? Weet dit: als je Jezus hebt, dan krijg je alle andere dingen erbij! Niet dat Jezus een soort Sinterklaas is, maar Hij leidt je dan, Hij helpt je, Hij troost en is kortom alles voor je.
'Zoek eerst het Koninkrijk van God', staat in de Bijbel. 'en al die andere dingen zullen je toegeworpen worden.'
Ben je onzeker of jij die liefde wel verdient? Of het wel voor jou is of kan? Ben je bang dat je teveel zonden gedaan hebt?
Die onzekerheid is niet nodig, Het staat als volkomen zekerheid in de Bijbel, dat het ook voor jou is. Wie je ook bent en wat je ook denkt of  gedaan hebt. God vraagt enkel bekering (naar Hem gaan luisteren, stoppen met je eigen zin doen) en geloof  (in Jezus Christus en Zijn offer) en daar zorgt Hij ook nog eens zelf voor!
Vind je het wel interessant allemaal, maar begrijp je het nog niet goed? Wil je  er meer over weten? Je mag altijd een reactie achter laten of mailen naar helminkanja@gmail.com. Ik wil je zo graag helpen!
Je kunt gaan van een leven vol onzekerheid naar een leven vanuit een vast en zeker geloof in Jezus Christus. Met een trouwe Helper aan je zijde, die je door en uit dit leven leidt. Ik gun jou dat zo!
Graag tot horens!!

Een hele goede week nog en tot snel weer!
Groetjes van Anja



PS: Zo (als deze eendjes) ga jij je voelen als God je vader is, veilig en beschermd en bovenal GELIEFD!


2 opmerkingen:

  1. Voor mij is het een zekerheid, de liefde van God wil ik nooit meer kwijt! En dat zal ook niet gebeuren want niets kan mij scheiden van Zijn liefde. Ik hoop dat veel mensen deze mooie blog lezen en zich aangesproken voelen. Fijne dag Anja! ps heerlijk zo'n fietstochtje. Heb ik vanmorgen ook gedaan en daarbij jonge ganzen gezien. Net zo aandoenlijk als de eendjes op jouw foto.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heerlijk hè, dat we die zekerheid mogen hebben! En idd, niets en dan ook niets kan ons scheiden van Zijn liefde! Leuk dat jij ook gefietst hebt en genoten van de schepping! Groetjes hoor!

      Verwijderen