woensdag 30 mei 2018

Boekenhuisje vol gif


Nieuwe naam
Lieve allemaal, allereerst deel ik jullie mee, dat ik de naam van mijn blog heb veranderd. De nieuwe naam kwam zojuist spontaan op. Hij dekt de lading van het nieuwe inzicht, dat God mij afgelopen weken gaf rondom mijn blog. Waarom die beperking qua onderwerp? Waarom alleen schrijven over tijd met God/stille tijd? Ik merkte dat er soms spontaan dingen opkwamen, die ik wilde delen. Vanmorgen was dat ook weer, daarover zo meteen meer. Vandaar dat ik besloot de naam te veranderen in een meer algemene naam. Eentje die laat zien, dat ik me bij het schrijven geheel en al wil laten leiden door Gods Geest. Ik wil doorgeven wat Hij mij ingeeft en daarvoor open staan. In mijn gedachten komt nu dat prachtige lied, Opwekking 754:

Heilige Geest van God,
Adem in ons midden
Dan zullen wij aanbidden
de Vader en de Zoon

Kom o Heilige Geest
Wij wachten op U,
Vervul ons met Uw kracht
Heil'ge Geest kom nu.

Dat is mijn verlangen, om doorlopend vervuld te zijn met de Geest van God en Zijn wil te moegn doen.

Voor niets geweest?
Vanmorgen ging ik op pad voor de krant. Heerlijk fietsend door de polder, richting Bleskensgraaf. Mijn man had net mijn banden opgepompt en wat scheelde dat zeg! Het fietste echt een stuk beter zo. Ik genoot van de prachtige natuur. Wow, de waterlelies zijn er ook weer!


Ik kwam bij het adresje aan, maar daar wachtte een teleurstelling. Alhoewel, dat voelde eigenlijk niet eens zo. Die mevrouw was er niet klaar voor, ze had wat dingen uit willen stallen en dat had ze niet gedaan vanwege de regen die mogelijk zou komen. Dus ze wilde graag dat ik een andere keer terug kwam. Dat vond ik uiteraard oké. Maar ik was wel voor niets gekomen natuurlijk. Ik was echter in een opperbeste stemming, vol moed en vertrouwen op God. Dus ging ik ook weer goedsmoeds op terugreis. Wederom heerlijk door de prachtige polder. Het fietsen leek wel vanzelf te gaan en ik genoot.

Boekenhuisje vol gif


Toen zag ik op een erf zo'n boekenkastje staan. Je weet misschien wel, zo'n klein soort huisje (mini-bib genoemd) met wat boeken, die je gratis mag meenemen, ruilen of lenen. Voor de voorbijganger of bezoeker. In dit geval de voorbijganger. Ik had het al vaker zien staan, maar nu dacht ik: ik kijk er eens in. (huisje op de foto komt van Pinterest, is niet het huisje wat ik zag)
En oei... wat daar allemaal in stond.... daar werd ik niet blij van. Zeker toen mijn oog viel op enkele titels, die ik verfoei. Eén ervan is 'Vijftig tinten grijs'. Ik weet niet of het je het iets zegt, maar het is een boek vol seks en erotiek. Puur vergif voor je ziel! Waarom ik die boeken zo verfoei?
Nou, ik moet tot mijn schande bekennen die boeken wel gelezen te hebben. En het heeft mij geen goed gedaan. Het lezen ervan vervuilt je gedachten en vult ze met dingen van satan. Inmiddels zijn mijn boeken nu verbrand, omdat ik ze anderhalf jaar geleden onderin de prullenbak heb gestopt. Weg ermee!! Uit je huis, al die zooi, die niet bij God hoort! Dat was na mijn verandering het allereerste, dat ik van God moest doen, al die verwoestende lectuur verzamelen en in de prullenbak stoppen. En dat is wat jij ook moet doen, als je nog maar iets, iets in huis hebt, wat je van God kan afhouden of aftrekken. Of wat door zijn aanwezigheid alleen al een verkeerde sfeer verspreid en verkeerde invloed afgeeft. Je huis moet rein zijn voor God, een plaats waar Hij wil zijn en wonen. Dus, ik raad je aan:
Ga naar je boekenkast, haal alles wat je niet vertrouwt eruit, ook op godsdienstig vlak en doe het subiet weg. Kijk ook of je beeldjes of schilderijen hebt, waar je aan twijfelt, doe ze weg en wel meteen!
Je zal zien , dat je rust en vrede krijgt! Ik kreeg die ook: God vergeeft graag en meteen na het belijden van je zonden. Vrede, rust en blijdschap zijn het gevolg. Ik bid je dat van harte toe!

Op het kastje stond de optie van boeken ruilen. Dat is wat ik ga doen als ik daar weer langs kom. Die bewuste boeken eruit halen, vernietigen en boeken van mezelf terug zetten. Ik heb veel boeken en koop veel boeken, dus daar kan altijd wat van af. Dat is wat ik ga doen, zo snel het kan. Weg met dat vergif! De stapeltjes tegengif liggen inmiddels klaar ;)



Toen ik dit plan op de fiets bedacht, kwamen er 2 dingen in mij op.
1: Deze tocht is niet voor niets geweest, God geeft mij een kans tot afbreken van het kwaad en evangeliseren!
2. Een tekst uit psalm 51: 12: 'Schep mij een rein hart, o God, en vernieuw in mijn binnenste een standvastige geest. Laat dat ons voortdurend gebed zijn, zeker in tijden van zwakte!
David wist daar ook van en daarom kon hij hierover zo bewogen schrijven.

God geve jou een rein hart, als je nog in zonde leeft en een standvastige geest als je Zijn kind bent, zodat je rein blijft voor Hem.
Gods zegen en vrede!

Groetjes van Anja

4 opmerkingen:

  1. Mooi voornemen om die boeken te wisselen en de zooi te vernietigen.
    In de tijd dat ik er zo nog niet over dacht heb ik zelfs van dat gif kano gedaan aan m'n eigen kind helaas.

    Het is zo belangrijk je bewust te zijn van wat je leest en kijkt.

    Mooi blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankje Danielle! ook voor je eerlijkheid. Wat heerlijk hè, dat we mogen weten dat het allemaal vergeven is. Dat God het achter Zijn rug geworpen heeft en er nooit meer aan denkt. Daarom hoeven wij dat ook niet meer te doen en mogen we in vertrouwen vooruit kijken. Fijne avond hoor en groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi geschreven. Ik vind je nieuwe naam erg mooi en ga je in mijn blogroll zetten nou.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje Aritha! De naam was er gewoon ineens gister. Ik wist meteen dat dat em was. Ik hoef me nu totaal niet druk te maken, het komt zo God het leidt en dat voelt heerlijk :) Fijne avond hoor en groetjes!

      Verwijderen