vrijdag 19 oktober 2018

Mijn boeken en ik





Mijn boeken en ik.... zijn echt hele goede maatjes. Ik ben echt verzot op boeken. Altijd al geweest ook. Als kind had ik enkele plankjes vol kinderboeken, waar ik echt ongelofelijk zuinig op was. Mijn broer wilde er wel eens eentje lenen, maar eigenlijk wilde ik dat niet. Zo'n boek kwam dan namelijk altijd net ietsje lelijker terug, dan het eerst was...… echt zoooo balen!

Op bovenstaande foto zie je de boeken, die nu mijn volle aandacht hebben. Het zijn bijna allemaal boeken over persoonlijk geloof, gebed, pastoraat en noem maar op. Ik ben heel leergierig, wil steeds meer weten. En wil het gelezene/geleerde dan daarna ook heel graag weer doorgeven.

Het is een soort hobby van mij geworden om de mooiste boeken gewoon te scoren op internet, op sites waar tweedehands boeken worden aangeboden. Daar koop ik  een 'Derek Prince' voor bijvoorbeeld maar 3 of 4 euro. In plaats van 10 of gerust 15 euro. Dat scheelt een hoop!

Van de week kwam er weer zo'n fantastisch pakket binnen. Ik laat jullie even gezellig meegenieten :)






Kijk nou toch aan! 9 boeken voor in totaal maar 25 euro, inclusief verzendkosten! Echt geweldig!
Bovenop ligt een oud blauw boek, met Chinese tekens erop..... hè.... heb ik dat ook besteld?  Ik kijken naar de titel... 'Het Normale Christelijke Leven' van Watchman Nee. Echt nooit van gehoord en ook zeker niet besteld dit....




Wat een leuke verrassing! Een extra boek, gratis en wel! Dat vind ik nou echt leuk. En ook een beetje spannend.... wat is dit voor een boek en waarom komt dit op mijn pad?
Ik googelen natuurlijk op Watchman Nee en het blijkt een heel bekende Chinese christenprediker te zijn. Dit is één van zijn bekendste boeken, over volgens mij vooral het kruis van Christus. Het lijkt me een mooi boek. Misschien wijd ik er nog wel een keer een blogje aan....

Mijn collectie 'Derek Prince boeken' groeit gestaag! Prince was een heel bekende Bijbelleraar. Ik vind zijn boeken zo goed en leerzaam! Hij heeft heel veel geschreven, zie foldertje hieronder, zeker 60 boeken of meer. Ik heb er nu geloof ik iets van 35.




En dan die lieve Corrie ten Boom hè, jaja, ik houd echt van haar! Heerlijk om die boeken te lezen, vol eenvoudig geloofsleven en lessen die ook voor onze tijd nog zo relevant zijn. Andrew Murray is trouwens ook een favoriet van mij. Zulk waardevol onderwijs!



Qua hedendaagse predikers houd ik van Wilkin van der Kamp en Martin Koornstra bijvoorbeeld. Duidelijk onderwijs, met oog voor de nood van de tijd en de (zieke/gebonden) medemens.



Zie je dat dikke blauwe boek? 'Geboren om vrij te zijn'. Dat behandelen we op de trainingsschool bevrijdingspastoraat. Daar leer ik echt zoveel van!

Nou, ik ga er een eind aan breien. Ben benieuwd naar jouw boeken! Laat je me weten waar jij gek op bent? En een fotootje van je boekenkast is ook leuk natuurlijk! Alhoewel... ik weet eigenlijk niet of je ook foto's bij je reactie kunt voegen. Nou, als 't niet lukt, vertel dan maar iets over jouw laatste 'vondst' ;)

Fijn weekend hoor en lees ze hè!
Liefs van mij!




10 opmerkingen:

  1. Mooi he bokeken kan ik echt van genieten een mooi boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuke blog. Ik zie een paar boeken in je kast staan die ik ook in mijn kast heb staan. Qua theologie lees ik heel graag de boeken van Jerry Bridges. Door Jerry Bridges kwam ik bij de boeken van John Owen terecht en Martyn Lloyd Jones. Ik ben heel blij dat ik zoveel door mag leren en dat het me terugbrengt naar God en Zijn Woord. Ik heb geen enkel boek van Dereck Prince :-) Wel van J.I Packer. Op dit moment ben ik op zoek naar boeken van Arthur Pink.

    Verder heb ik een plank met schrijfboeken, omdat ik me interesseer in schrijftechniek.


    Daarnaast lees ik graag boeken van Tessa Afshar, Kacy Barnett-Gramckow en Connilyn Cossette (bijbelse fictie).

    Leuk blogbericht, Anja. BOEKEN 📚

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje Aritha! Ik ken John Owen en Martyn Lloyd Jones ook hoor, meer van wat langer geleden. Packer is ook wel bekend geloof ik, maar die heb ik weer niet. Leuk om zo dingetjes uit te wisselen :) Denk dat jij Derek Prince ook wel zou waarderen. O ja leuk schrijfboeken, ik kocht die eerst ook, maar dat is weer over. Dat heb je wel eens hè... En die bijbelse fictie ken ik ook niet. Ik lees zo nu en dan zo'n boek over de Amish of zo, vooral in een vakantie. Dan vind ik dat wel heerlijk ontspannend. Groetjes hoor!

      Verwijderen
  3. Het kan niet missen: je schrijft en dat is allemaal begonnen met lezen! Zo ook bij mij. Ik lees echt van alles. Bij de bibliotheek haal ik regelmatig een mix van romans en geestelijke boeken. Net even gelezen in de roman: telefoon vanuit de hemel-- Mitch Albom

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk Anne, dat jij ook zo graag leest! Ik kwam eerst ook vaak bij de bib, nu wat minder. Ze hebben daar qua geestelijke boeken niet veel, maar die christelijke romans dan wel weer. Die vind ik voor een vakantie of zo wel leuk :) Dat boek wat je noemt, heb ik net bij bol.com even opgezocht, lijkt me een heel bijzonder boek. Geschreven vanuit aparte invalshoek. Fijn weekend hoor!

      Verwijderen
    2. In de bibliotheek van Arnhem werkt een christen en hij is actief betrokken bij de aanschaf van goede geestelijke boeken. Daar profiteer ik nu nog van met een wat duurder abonnement waarbij ik de boeken wat langer kan houden.

      Verwijderen
    3. O, das mooi Anne zo iemand in de bibliotheek! En fijn ja, als je ze net iets langer kan houden! Moet je nu maar snel wat boeken tweedehands opkopen om mee te nemen naar Duitsland :) Fijne avond hoor en groetjes!

      Verwijderen
  4. Ik lees ook heel graag. Heb hier een hele wand in de woonkamer, van 3,50 meter alleen maar boekenkast. Heerlijk! Vandaag weer Henri Nouwen erbij. Ik lees ook heel graag boeken als Lynn Austin of Francine Rivers (moeders hoop, dochters droom vond ik zo mooi). Maar ook heel veel theologie, pastoraat, studie boeken. Ik zie bij jou ook nog net Liefde en Respect. Die vond ik ook erg goed geschreven en waardevol. Ik heb ook de boeken van John Bunyan en die blijven voor mij ook zo waardevol. Lees ik vaak ook weer opnieuw.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je leuke reactie Petrina! En zozo dat is een hele boekenwand! Ik wil zoiets graag als 1 van de kinderen de deur uit gaat. Dan wordt die kamer van mij haha. Niet dat ik ze het huis 'uitkijk' hoor, zeker niet. Henri Nouwen is ook mooi ja en Austin en Rivers ook! Die had ik wel eens van de bib. Ik hou ook van die 'lange jurken' boeken van Whitemeyer en zo. Met die gouvernantes en zo, weet je wel :) Of misschien weet je 't ook wel niet, als je ze niet leest. Liefde en Respect moet ik nog aan beginnen, moet ik nodig es lezen. Fijn om te horen, dat jij dat ook een goed boek vond, een vriendin van mij raadde het me aan. Nou, lees ze hè! Ik ga dr tenmiste zo een boek bij pakken :)

      Verwijderen