vrijdag 20 augustus 2021

Bemoedigd door de grote Bemoediger

 




Wow, ook vandaag doe ik weer een nieuwe ontdekking in Gods Woord! Ik ben verwonderd, blij en dankbaar. God, wat bent U goed en wat is Uw Woord rijk!
Gisteravond was ik bij twee lieve zussen, die mij hadden uitgenodigd om samen te eten, te praten en te bidden. Wat was dat fijn! We waren nog niet eerder bij elkaar geweest, maar het leek of we dit wekelijks zo deden 😀. We hadden ook lol en we begrepen elkaar.
De ene vrouw had onderweg naar haar vriendin gebeden om een tekst voor mij en heel duidelijk Jesaja 62:1 gehoord. Wij die gelezen samen en besloten dat het een mooie tekst was en dat God niet zou zwijgen en niet stil zou zijn. God zou spreken!
En nu vanmorgen lees ik de tekst opnieuw en ook in zijn verband. En weet je wat ik ontdek? Deze woorden worden door Jesaja gesproken, niet door God. En ja, natuurlijk is Jesaja Gods profeet en spreekt Hij Gods woorden, maar je snapt het wel. 😉

Jesaja zegt hier: omwille van Gods volk zal ik niet zwijgen. Ik zal blijven bidden en pleiten op Gods beloften voor dit volk!
In de verklaring wordt verwezen naar vers 6, waar God zegt:
'Op uw muren, Jeruzalem, heb ik wachters aangesteld.
Nooit zullen zij zwijgen, heel de dag en heel de nacht niet.
U die het volk aan de HEERE doet denken, gun u geen rust.'

Ik weet dat het hier in de eerste plaats letterlijk over Jeruzalem en het volk Israël gaat hoor, maar ook geloof ik dat elk Schriftwoord het waard is om te overdenken en om lessen uit te trekken. Dat is wat de Bijbel zegt. En waarom zou God mij anders via een zus Jesaja 62:1 geven?

Met wachters worden profetische bewakers bedoeld, lees ik, die als schildwachten om een stad staan, altijd in gebed en uitkijkend naar de vervulling van Gods beloften.
Wow! God wil mij hiermee zeggen dat ik nog niet klaar ben! Dat ik op de goede weg zit. Dat ik mag doorgaan met waar ik mee bezig ben. Dat het goed gaat! En dat bemoedigt mij enorm, want de laatste tijd blaak ik nou niet bepaald niet zelfvertrouwen.

Ik schrijf dit op omdat ik het zo mooi vind, hoe lief God is. Hij stuurt een woord op de juiste tijd, een bemoediging. De Heilige Geest opent mijn ogen voor de betekenis van Gods woorden en zo zien we, hoe belangrijk dit is. We kunnen niet zonder de Heilige Geest! Hij is niet alleen onze trooster, maar ook onze leidsman en leermeester. Hij verlicht onze ogen en opent ons hart.

Dank U Vader voor wie U bent voor mij en voor Uw dierbaar, kostbaar Woord. Ik kan U niet genoeg bedanken voor wie U bent en wat U geeft. Ik ben ook dankbaar voor lieve broers en zussen, waardoor U ook tot mij spreekt. En dank U wel dat ik ook zelf een stem heb gekregen waarmee ik goed van U mag spreken. Leid en leer allen die dit zullen lezen Heer. Geef ze vandaag een een tekst, een lied, een woord, een lichtpuntje, een cadeau! Geef hen rust, vrede en blijdschap Vader! Om Jezus' wil!

Dit is mijn gebed voor jullie vandaag. Als God mij bemoedigt, doet Hij dat jou ook graag. Hij is je niet vergeten, Zijn oog rust dag en nacht, ja elk ogenblik op je!
Wees gezegend in Jezus' Naam.
Lieve groet van Anja

Geen opmerkingen:

Een reactie posten