zondag 18 juli 2021

Jij bent van Mij

 



Er komt veel op mij af momenteel en dan merk ik, dat ik extra veel behoefte heb aan stille tijd, tijd met Papa. Even alles eruit gooien en om hulp en troost vragen.
Hij sprak in mijn hart dit: Ik heb je bij je naam geroepen, jij bent van Mij. Hoe goed deed mij dat! Het gaf mij zo'n veilig gevoel. Ik ben van Hem! En alles wat van mij is, is ook van Hem. Deze tekst uit Jesaja 43, wordt vooraf gegaan door: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost. En erna lees ik nog dit: Wanneer u zult gaan door het water, Ik zal bij u zijn, door rivieren, zij zullen u niet overspoelen.
Wat een belofte! In de eerste plaats voor Israël, maar ook zeker tot troost voor ons. Wat er ook gebeurt, Hij zal bij ons zijn, we zijn immers van Hem!

Hij kent mijn naam, Hij weet wie ik ben. Zijn oog is op mij. Wow, en dat is wat ik nodig heb vandaag om te weten. Ik geef mezelf en mijn dierbaren opnieuw in het volste vertrouwen aan Hem over. Hij zorgt. Ik kijk niet langer naar de omstandigheden, maar naar Hem alleen.

Ik voel me zo veilig als een kind bij vader of moeder op schoot. Ik ben van Hem en zal Hij niet voor Zijn eigen bezit zorgen? Ik ben Zijn kind en wie zorgt er nou niet voor zijn eigen kind? Ja, al zou een vrouw haar zuigeling vergeten, zegt de Bijbel, dan nog zou Ik u niet vergeten. Aardse ouders kunnen falen, maar God niet.
Hij heeft het beste met mij voor. Hij geeft mij nieuwe kracht als ik uitgeput ben. Hij geeft nieuwe blijdschap als ik me terneergedrukt voel.
Ik kruip ook vandaag lekker dicht bij mijn Papa op schoot. Ik wil heel dicht bij Hem zijn. Dat is de beste plek. Daar is rust, daar is vrede. Ik wens jou toe, dat je veel op die plek mag zijn. Dat je daar mag opladen.

Heb een gezegende dag!
Liefs en groetjes van Anja

Geen opmerkingen:

Een reactie posten