vrijdag 23 juli 2021

Ondersteuning is zo nodig

 



Ik wandel veel momenteel omdat het me goed doet. Ik heb de rust nodig en het heerlijk samen met God zijn. In de natuur voel ik me heel dichtbij Hem. Steeds vaker valt mijn oog op iets en moet ik daardoor denken aan een gedeelte aan Gods Woord. Ik geloof dat God dit leidt, zoals Hij alles in ons leven leidt.
Kijk eens goed naar de foto. Zie je hoe dat wat oudere blad, het jongere ondersteunt? Dat is toch mooi, zo'n beeld! Ik moest erdoor denken aan hoezeer wij elkaar nodig hebben. We kunnen niet zonder andere gelovigen. We zijn er om elkaar te steunen en ook te scherpen. IJzer scherpt men met ijzer, staat er in Spreuken 27:17, en zo scherpt een man het gezicht van zijn naaste. We houden elkaar scherp!
Ik kan echt ontroerd raken door zo'n beeld uit de natuur. Hoe heerlijk is dat als je ondersteund wordt, net als dat jonge blad. Het is nog zo teer, zo onervaren. Het kan alle hulp gebruiken. En zo is dat ook in het geestelijke. Zeker pas gelovigen kunnen onze steun zo goed gebruiken. Ze zijn nog zo teer, zo kwetsbaar, zo vol vragen misschien.
En niet alleen 'jonkies' hebben steun nodig. Ook de vaders en moeders in het geloof kunnen niet zonder. Ook zij kunnen zich soms zwak voelen, misschien ook in hun lichaam. Er komt zoveel op hen af en ze kunnen af en toe echt een arm om hen heen gebruiken, een positief woord, een bemoediging dus.
Neem nou dat verhaal over hoe Mozes' armen die omhoog gehouden werden door Aäron en Hur, hoe mooi is dat! (zie Exodus 17:8-16) Als Mozes zijn hand opheft, wint Israël, als hij zijn hand laat zakken de vijanden. Zijn hand wordt echter zo moe en hij laat die steeds vaker zakken. Dan komen Aäron en Hur te hulp en houden zijn handen omhoog. Vind je dat niet geweldig?!
Ik krijg hier kippenvel van als ik het tot me door laat dringen. Dit heeft God natuurlijk niet voor niets in Zijn Woord laten opnemen!
Hij wil dat we elkaar ondersteunen en Hij zegent dat!
Ik wens jou een prachtige dag toe, samen met jouw God.
Geniet van alles wat op je pad komt!
Lieve groet weer van Anja

Geen opmerkingen:

Een reactie posten