maandag 2 augustus 2021

Overvloedige zegen

 




Psalm 115, wat is die mooi en compleet! Soms kan ik me ineens zo verwonderen over zo'n parel in Gods Woord!
De dichter roept de mensen op om de HEERE te loven en te prijzen, Hem te dienen en op Hem te vertrouwen om dan daarna over te schakelen naar de beloftes. Lees maar eens mee wat er staat:

De HEERE heeft aan ons gedacht; Hij zal ons zegenen.
Hij zal het huis van Israël zegenen,
Hij zal het huis van Aäron zegenen.
Hij zal zegenen wie de HEERE vrezen,
de kleinen met de groten.
De HEERE zal u meer en meer zegenen,
u en uw kinderen,
U bent gezegend door de HEERE,
Die hemel en aarde gemaakt heeft.

De dichter blijft het maar herhalen, zie je dat?
Is dit niet alweer een bewijs van dat er bij God overvloed is?
De HEERE zal u meer en meer zegenen. dat betekent: er is altijd meer!
O, ik hou hier zo van!
God, U bent zo goed en zo groot, ik aanbid U.
U bent groter dan ik ooit zal kunnen omschrijven.
Ik ontvang het Heer, ik omarm Uw beloften van harte.
Ik zie uit naar meer zegen, naar zegen die nooit ophoudt.
Dank U wel Vader, dat ik gezegend ben en gezegend zal worden.
Dank U wel, dat ik omhoog zal gaan en niet omlaag,'
dat ik tot een kop zal zijn en niet tot een staart.

Jaaa, deze dingen staan echt in de Bijbel! God is niet karig. Hij verheft ons en zet onze voeten op een rots. Hij richt ons op zodat wij neer kunnen kijken op onze tegenstanders. Hij zegent!
En ja, we moeten dat eerste natuurlijk niet vergeten. God de eer geven, Hem dienen en gehoorzamen. Dat is een voorwaarde.
Maar je mag toch bij God komen zoals je bent? Ja, dat is zeker waar. Maar als je tot Hem gekomen bént, en ik ga ervan uit dat dat voor jullie allemaal geldt, dan is het verder niet vrijblijvend. Dan geldt voor jou: Blijf in Mij en Ik in u. Gehoorzaam Mij en loop niet weg uit de bescherming van Mijn liefde. Blijf heeeeeel dicht bij Mij en heb dagelijks contact met Mij door gebed en Bijbellezen. Daarop beloof Ik mijn zegen!

Laat je dit niet afschrikken lieve lezer. Wandel gewoon eenvoudig voor Zijn aangezicht en wees oprecht. God kijkt naar jouw hart. Hij weet of het oprecht is voor Hem. Hij kent jou als de beste. Hij wil jou zo graag overstromen met Zijn zegen. Ja Heer, laat die stromen van zegen maar komen!
Heb een mooie dag, geniet van alles wat je krijgt en wees blij 😀
Liefs en groetjes van Anja

Geen opmerkingen:

Een reactie posten